تاثیر تبلیغات در سئو
نوشته شده توسط : جعفر

سلام، امروز می‌خواهیم درباره تاثیر تبلیغات در سئو با شما صحبت کنیم. آیا تاثیر تبلیغات بر روی نتایج سئو مثبت می‌شود یا منفی؟ چه کارهایی انجام دهیم که تبلیغات بر روی سئو وب سایت اثر منفی نگذارد.

برای بررسی تاثیر تبلیغات در سئو به این سوالات توجه کنید:

آیا آگهی‌های کناری صفحات، دکمه‌های اشتراک گذاری و سایر تبلیغات که گاها برای خواننده مزاحمت ایجاد می‌کند، در رتبه بندی صفحه و سئو سایت تاثیر می‌گذارد؟

آیا گوگل این بنرها را درک می‌کند؟

آیا سایت‌ها باید از استفاده زیادی آن‌ها خودداری کنند؟

بهترین طرح تبلیغاتی برای پست‌های وبلاگ چیست؟

تاثیر تبلیغات در سئو

به طور کلی ستون‌های فرعی تبلیغات دیگر تاثیری بر روی سئو سایت شما ندارند. این تبلیغات مزاحم، تجربه کاربری را تحت تاثیر قرار می‌دهد و گوگل آن‌ها را مجازات می‌کند.

گوگل یکی از بزرگترین بسترهای تبلیغات در جهان است. گوگل به خوبی می‌داند که شما برای تبلیغات جهت افزایش درآمد خود استفاده می‌کنید. امروزه بسیاری از سایت‌ها به کمک تبلیغات درآمد کسب می‌کنند.

اگر محتوای شما به اندازه کافی کاربر را برای ماندن در سایتتان ترغیب نمی‌کند، احتمالا لازم می‌دانید از تبلیغات یا پاپ آپ استفاده کنید. برای استفاده از آن تمامی نکات ذکر شده را رعایت کنید. پاپ آپ‌ها پنجره‌های کوچکی در سایت هستند که به زبان جاوا اسکریپت ساخته می‌شوند. پاپ آپ‌ها حاوی محتوای تبلیغاتی هستند که معمولا به محض ورود کاربر فعال می‌شوند. آن‌ها معمولا مزاحم‌هایی هستند که حوصله کاربر را سر می‌برند و اگر به راحتی بسته نشوند ممکن است کاربر به طور کل از سایت خارج شود. منفی بود تاثیر تبلیغات در سئو توسط پاپ آپ‌ها برای صاحبان سایت مشخص است.

گوگل، UX خوب را تشخیص می‌دهد. برخی از تبلیغات واقعا مزاحم هستند. پنجره‌های باز شونده، مناطق خاکستری مجازی هستند که از طرف گوگل مجازات نمی‎شوند.

محتوایی با ماهیت تبلیغی در صفحه سایت

به نظر ما سایت‌هایی که ۱ یا ۲ تبلیغ یا در برخی از مواقع ۳ تبلیغ در صفحات خود دارند، از ظاهر و محتوای بهتری بهره‌مند می‌شوند. گوگل ترجیح می‌دهد سایت‌هایی را که دارای تبلیغات زیادی باشند، یا تبلیغات آن‌ها به قدری برجسته باشند که مخاطب را به هدف نرساند، را نادیده بگیرد.

توصیه ما این است که برای منفی نشدن تاثیر تبلیغات در سئو حدود ۳۰% از محتویات صفحه را برای  تبلیغات در نظر بگیرید و ۷۰% باقی مانده را برای محتوای اصلی تمرکز داشته باشید. در این صورت گوگل به فکر مجازات سایت شما نمی‌افتد.

نکته دیگری که باید در نظر داشته باشید این است که در صورت استفاده از تبلیغات، سعی کنید از تبلیغات گیج کننده استفاده نکنید. این تبلیغات نباید مخاطب را از محتوای اصلی صفحه دور کند. اگر محتوای اصلی و تبلیغ تفاوت زیادی با هم داشته باشند، خود یاعث بروز یک مشکل می‌شود.

چند نکته برای استفاده از تبلیغات پاپ آپ بدون این که به سئو سایت شما آسیب برسد

در قدم اول در نظر داشته باشید که سئو با پاپ آپ میانه خوبی ندارد. کاربران همیشه از باز شدن پاپ آپ در لحظه ورود به سایت‌ها ناراضی هستند. به طوری که با دیدن آن سریعا سایت را بسته و به سراغ نتیجه بعدی از جستجوی خود می‌روند.

به نحوه نمایش تبلیغات در موبایل توجه کرده‌اید؟ اگر با هر تبلیغاتی که به صورت pop-up در موبایل نمایش داده می‌شود، دسترسی کاربر را از محتوای اصلی محدود کنید، شاید او دیگر به سایت شما سر نزند.

مطمئنا شما هم علاقه‌ای ندارید به محض ورود به یک سایت مجبور به پر کردن فرم خبرنامه شوید. ما پیشنهاد می‌کنیم که این پاپ‌آپ‌ها را با کلید کردن کاربر بر روی فضای خاصی فعال کنید. اما باید دقت داشته باشید که آن‌ها را بتوان به راحتی بست و سایز آن‌ها به قدری باشد که کل صفحه اصلی را پوشش ندهند.

از تبلیغاتی که در گذشته توسط گوگل مجازات شده، استفاده نکنید.

اگر مطمئن نیستید که تبلیغات نمایشی شما برای کاربر مزاحم است یا خیر، سعی کنید از تبلیغاتی که تمام صفحه را پوشش می‌دهند و صفحه خوش‌آمد گویی را حذف کنید. این صفحات می‌توانند UX صفحه شما را ضعیف کنند.

پنجره‌های بازشو، تبلیغات بنری، اسلایدها، برگه‌ها و … را تا اندازه‌ای که رابط کاربری را راحت می‌کند، استفاده کنید.

اگر برای استفاده از یک پاپ آپ اصراری دارید، پیشنهاد می‌کنیم آن را مجدد طراحی کنید تا کمترین مزاحمت را برای محتوای اصلی داشته باشد. برای نمایش این پاپ آپ هم فکری داشته باشید. باز شدن آن به محض ورود کاربر زمان مناسبی نیست.

فکر می‌کنم از تاثیر تبلیغات در سئو نکاتی را متوجه شده‌اید. حال دیگر تصمیم با خودتان است که از آن در کجای سایت و به چه میزانی استفاده کنید. همیشه به قابل دسترس بودن اطلاعات سایتتان توسط کاربر فکر کنید. آن‌ها هم با کامپیوتر و هم با موبایل از سایت شما بازدید می‌کنند.

منابع برای مطالعه بیشتر:

https://tejarat-farda.novinblog.net/

http://web24.novinblog.net/

http://webdar24.novinblog.net/

http://webkar.novinblog.net/

https://online-tejarat.novinblog.net/

http://seo-webdesign.atizo.se/

http://tejarat-online.atizo.se/

http://webinja.atizo.se/

http://webkaran.atizo.se/

http://tejarat-farda.atizo.se/

 





:: بازدید از این مطلب : 187
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 11 آذر 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: